Sposoby na rwę kulszową

Oczywiście przede wszystkim warto skonsultować się z lekarzem specjalistą, by uzyskać właściwą diagnozę i wykluczyć inne choroby. Z rwą kulszową można jednak walczyć w domu. Można w tym celu wykorzystać ćwiczenia, masaż oraz naturalne składniki roślinne. Osoby cierpiące na nawracające ataki rwy kulszowej powinny przede wszystkim pamiętać o odpowiedniej profilaktyce. Osoby te powinny unikać zakładania nogi na nogę, nienaturalnego zginania kolan czy garbienia się. Warto pamiętać też o higienie pracy, co obejmuje bezpieczne podnoszenie ciężkich przedmiotów, szczególnie w przypadku wykonywania pracy fizycznej.

Rwa kulszowa dotyka częściej osób palących papierosy. Ten szkodliwy nałóg przyczynia się bólów w okolicy krzyżowej i utrudnia rehabilitację. Ponadto rwa kulszowa częściej dotyka osoby z nadwagą i otyłością. Chcąc więc zminimalizować ryzyko jej wystąpienia, warto dbać o prawidłową wagę ciała. By zapobiec występowaniu ataków rwy kulszowej, warto zawczasu zadbać o wzmocnienie mięśni narażonych na ból. Pomogą w tym ćwiczenia na mięśnie grzbietu, tułowia oraz nóg, jak i rozciąganie. W trakcie ataku sprawdzą się wszelkie ćwiczenia odciążające kręgosłup.

Skutecznym sposobem są też okłady – zimne lub ciepłe. Wykorzystując przeciwbólowe i przeciwzapalne działanie niektórych roślin, można wykonywać okłady z liści kapusty, mięty oraz cebuli. Dobrą renomą cieszą się również okłady z borowiny, która od lat używana jest ze względu na jej działanie przeciwzapalne.

Masaż na rwę kulszową

Dobrym, zalecanym przez lekarzy sposobem, okazuje się masaż rwy kulszowej. Najlepiej, by wykonał go specjalista, który zadba o odpowiedni nacisk i efektywną technikę. Warto zapytać lekarza o skierowanie na taki masaż, który najczęściej wykonuje fizjoterapeuta. Przeciwwskazaniem do masażu rwy kulszowej jest ostra postać tej dolegliwości oraz gorączka. Lekki masaż można również wykonać samemu w domu, masując obolałe miejsca z wykorzystaniem maści przeciwbólowej i przeciwzapalnej. Wszyscy cierpiący na rwę kulszową mogą sobie pomóc, stosując powyższe zalecenia. Warto dbać o profilaktykę, ponieważ łatwiej zapobiegać, niż leczyć. Odpowiedni wysiłek fizyczny, masaże i zdrowy tryb życia pomogą w łagodzeniu objawów rwy kulszowej.