Terapia Manualna

Terapia Manualna to szeroko pojęta dziedzina. Zajmuje się leczeniem czynnościowych zaburzeń narządu ruchu, przywracająca prawidłowe funkcjonowanie ciała.

terapia manualna

Pracując tą metodą, stosuje się szereg technik diagnostycznych oraz terapeutycznych, tak aby skutecznie wykryć przyczynę bólu i dobrać odpowiednie techniki pracy.

Terapia manualna tkanek miękkich to praca na mięśniach, ścięgnach i więzadłach. Dobór technik i miejsc pracy zależny jest od dolegliwości opisywanych przez Pacjenta. To wszystko ma na celu wspomagać zarówno kręgosłup, jak i stawy.

Terapia manualna tzw. „twarda” zwana potocznie „kręgarstwem”, podczas której skupiam się głównie na stawach obwodowych oraz kręgosłupa. Została szerzej opisana tutaj. Aby wspomóc terapie wykonuje się również techniki tzw. miękkie, do których możemy zaliczyć m.in. punkty spustowe, masaż głęboki, neuromobilizacje lub pinoterapia. Polegająca ona stymulacji odpowiednich stref skórnych lub na zmniejszaniu napięcia mięśniowo-powięziowego. Prowadzi to do zmniejszenia odczuć bólowych Pacjenta.

Terapia Manualna jest szczególnie skuteczny przy takich schorzeniach jak:

• bóle kręgosłupa
  • dyskopatia
  • rwie kulszowej
  • bóle głowy
  • tzw. nerwobóle
  • bóle stawów (np. ból kolana)
  • łokieć tenisisty/golfisty
  • skręcenia, zwichnięcia
  • drętwienia kończyn
  • naciągnięcia i naderwania mięśni
  • bóle brzucha