Fizjoterapia

Fizjoterapia to dziedzina nauki medycznej, która skupia się przede wszystkim na utrzymaniu, rozwijaniu i przywracaniu pełni możliwości i zakresu ruchowego człowieka.

Fizjoterapia to dziedzina nauki medycznej, która skupia się przede wszystkim na utrzymaniu, rozwijaniu i przywracaniu pełni możliwości i zakresu ruchowego człowieka poprzez mobilizację organizmu do regeneracji.

Fizjoterapeuta korzysta z szeregu dostępnych mu metod w celu złagodzenia bólu pacjenta, rozpoznania konkretnej dolegliwości i przywrócenia sprawności fizycznej, która umożliwia powrót do codziennych aktywności zarówno zawodowych jak i prywatnych. Często do fizjoterapeuty przychodzą pacjenci po kontuzjach czy interwencjach chirurgicznych lub tacy, którzy chcieliby jej uniknąć. Dobrze dobrana metoda pracy oraz konsekwencja we współpracy z fizjoterapeutą pozwala obniżyć poziom bólu i zniwelować jego przyczynę bez konieczności wspomagania się środkami przeciwbólowymi, które często tylko działają na objawy a nie na prawdziwe źródło problemu.

Współczesna działalność fizjoterapeuty coraz częściej jest wielowymiarowa, ponieważ opiera się na dokładnie przeprowadzanym na początku terapii badaniu i wywiadzie z pacjentem, celem poznania potencjalnych czynników wpływających na powstania lub utrzymywanie się źródła problemu / dolegliwości pacjenta. Następnie wprowadza się zestaw indywidualnie dopasowanych do potrzeb metod pracy, monitoruje postępy w działaniu i dopasowuje przebieg terapii do dynamiki zmian w organizmie pacjenta.

Obecnie fizjoterapeuci muszą dysponować szerokim wachlarzem metod pracy a także wiedzą specjalistyczną z wielu dziedzin medycznych, aby móc odpowiedzialnie prowadzić terapię swoich pacjentów, pomagać im w odzyskiwaniu pełnej sprawności ruchowej i przywracać im komfort życia.

Najczęstsze dolegliwości, z którymi przychodzą do nas nasi pacjenci to:

• bóle pleców
  • bóle barków
  • kontuzje sportowe
  • dolegliwości po złamaniach i urazach
  • wady postawy
  • bóle biodra
  • bóle brzucha
  • bóle kręgosłupa
  • rwa kulszowa
  • bóle głowy
  • drętwienie palców