Obecnie coraz więcej osób boryka się z nieprzyjemnymi dolegliwościami ze strony kręgosłupa z powody zmian zwyrodnieniowych. Z całą pewnością nie należy bagatelizować bólu kręgosłupa w odcinku szyjnym, gdyż nie jest to naturalnym zjawiskiem, ale oznaką pewnych nieprawidłowości. Może on wynikać ze zmian zwyrodnieniowych/reumatycznych, dyskopatii czy urazu. Oprócz drętwienia karku mogą wystąpić także uporczywe bóle i zawroty głowy. Konieczna jest wówczas rehabilitacja polegająca przede wszystkim na masażach, ucisku i wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń. Co może być zatem przyczyną bólu kręgosłupa szyjnego i jakie dodatkowe symptomy mogą mu jeszcze towarzyszyć?

Dające się we znaki bóle kręgosłupa – jakie objawy daje przeciążenie kręgów szyjnych?

Naturalną koleją rzeczy jest to, że wraz z upływem czasu nasz kręgosłup szyjny ulega mniejszym lub większym zwyrodnieniom. Niestety wiąże się to z pewnymi nieprzyjemnymi dolegliwościami i to nie tylko w postaci bólu w tym odcinku kręgosłupa. Objawy tych zmian mogą manifestować się w niedomaganiu innych narządów – serca, mózgu czy oczu. Może nawet dojść do paraliżu, gdyż to właśnie w kręgach szyjnych znajdują się kluczowe nerwy. Zwyrodnienia i mikrourazy przyczyniają się do ucisku i zniekształcenia kręgów, a to aktywuje już całą kaskadę problemów zdrowotnych. Objawem zmian w kręgosłupie szyjnym mogą być bóle głowy, szczególnie te z tyłu głowy, czyli w części potylicznej. Gdy odchylamy głowę do tyłu czy też pochylamy ją do przodu, ból się nasila. Z kolei gdy dojdzie do zapalenia nerwu trójdzielnego, może wystąpić drętwienie skóry i bóle twarzy.

Dławienie w gardle również może być objawem tej przypadłości. Zmiany zwyrodnieniowe mogą także przyczynić się do drętwienia rąk w wyniku ucisku na splot nerwów odpowiedzialnych za ich sprawność. Przeciążenie mięśni szyi może doprowadzić do unieruchomienia głowy i bólu. Jeśli dojdzie do zaburzenia przepływu krwi przez tętnice kręgowe, pacjent może borykać się z zawrotami głowy i nawet z omdleniami. Powodem takiego stanu rzeczy są zwyrodniałe kości, których wyrostki przygniatają kanały kostne.