Hirudoterapia – leczenie pijawką lekarską

Hirudoterapia stosowana jest od setek lat jako naturalna metoda leczenie, wykorzystuje się do niej tylko gatunki pijawek, które w trakcie pobierania krwi podają żywicielowi hirudozwiązki, czyli substancje wykorzystywane do leczenia. Hirudoterapia stosowana na całym świecie, jest jedną z najstarszych metod leczenia.

pijawka lekarska

Pijawka kiedy rozpoczyna pracę, analizuje biochemie krwi, którą posmakuje, na tej podstawie dobiera zestaw substancji wstrzykiwanych do organizmu w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszy smak krwi i jak najłatwiejszy do niej dostęp, skutkiem ubocznym tego działania, lecz przez nas porządanym jest dobór takich hirudozwiązków jakich w tym momencie pacjent potrzebuje, wynika to z tego, że pijawce najbardziej smakuje zdrowa i płynąca z łatwością krew, dzięki temu mechanizmowi uzyskujemy efekt leczniczy.

Ukąszenie pijawki jest nie bolesne, a pijawka po użyciu musi zostać uśpiona w wysokoprocentowym alkoholu. Zabronione jest wykorzystywanie tej samej pijawki po raz drugi. Lecznicze właściwości pijawek zostały odkryte jeszcze przed naszą erą. Wzmianki o pijawkach można znaleźć w podaniach Hipokratesa pochodzących ze starożytnej Grecji.

Aktualnie metoda ta w wielu krajach na świecie uznawana jest jako metoda leczenia i stosowana przez lekarzy. Amerykańska FDA zatwierdziła hirudoterapię jako oficjalną metodę leczenia.

Wskazania do leczenia

• choroby układu krwionośnego
  • choroby Kardiologiczne
  • zaburzenia narządu ruchu
  • schorzenia reumatoidalnego
  • choroby narządów wewnętrznych
  • choroby dermatologiczne
  • choroby ginekologiczne
  • choroby urologiczne
  • choroby nerek
  • choroby oczu
  • choroby laryngologiczne
  • choroby dróg oddechowych

Przygotowanie pacjenta
do zabiegu

24 h przed zabiegiem pacjent nie powinien używać żadnych środków zapachowy na skórę, w tym mydła i perfum. W dniu zabiegu zabrania się picia energetyków oraz kawy. Skóra przed zabiegiem powinna być umyta wodą. Przed wizytą i w trakcie trwania cyklu (także między zabiegami) nie powinien spożywać alkoholu i innych używek.

Pacjent powinien zaopatrzyć się w środki do opatrunków w tym gazę, plaster w rolce i podpaski. Środki są potrzebne w razie potrzeby dołożenia opatrunku w domu, po aplikacji pijawek. Hirudoterapeuta wykonuje opatrunek w gabinecie.