Hirudoterapia – leczenie pijawką lekarską

Hirudoterapia to naturalna metoda leczenia wykorzystująca tylko niektóre gatunki pijawek, które w trakcie pobierania krwi oddają do niej hirudozwiązki.

pijawka lekarska

Hirudoterapia stosowana jest od setek lat jako naturalna metoda leczenia wykorzystująca tylko gatunki pijawek, które w trakcie pobierania krwi podają żywicielowi hirudozwiązki, czyli substancje korzystne w całym procesie wzierania zdrowia. Hirudoterapia jest stosowana na całym świecie i jest jedną z najstarszych metod leczenia.

Pijawka kiedy rozpoczyna pracę, analizuje biochemie krwi, którą posmakuje, na tej podstawie dobiera zestaw substancji wstrzykiwanych do organizmu w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszy smak krwi i jak najłatwiejszy do niej dostęp. Skutkiem ubocznym tego działania, lecz przez nas pożądanym, jest dobór takich hirudozwiązków, jakich w tym momencie pacjent potrzebuje. Wynika to z tego, że pijawce najbardziej smakuje zdrowa i płynąca z łatwością krew. Dzięki temu naturalnemu mechanizmowi uzyskujemy efekt leczniczy.

Ukąszenie pijawki jest nie bolesne, a pijawka po użyciu musi zostać uśpiona w wysokoprocentowym alkoholu. Zabronione jest wykorzystywanie tej samej pijawki po raz drugi. Lecznicze właściwości pijawek zostały odkryte jeszcze przed naszą erą. Wzmianki o pijawkach można znaleźć w podaniach Hipokratesa pochodzących ze starożytnej Grecji.

Aktualnie metoda ta w wielu krajach na świecie uznawana jest jako metoda leczenia i stosowana przez lekarzy. Amerykańska FDA zatwierdziła hirudoterapię jako oficjalną metodę leczenia.

Wskazania do leczenia

• choroby układu krwionośnego
  • choroby Kardiologiczne
  • zaburzenia narządu ruchu
  • schorzenia reumatoidalnego
  • choroby narządów wewnętrznych
  • choroby dermatologiczne
  • choroby ginekologiczne
  • choroby urologiczne
  • choroby nerek
  • choroby oczu
  • choroby laryngologiczne
  • choroby dróg oddechowych

Przygotowanie pacjenta
do zabiegu

24 h przed zabiegiem pacjent nie powinien używać żadnych środków zapachowy na skórę, w tym mydła i perfum. W dniu zabiegu zabrania się picia energetyków oraz kawy. Skóra przed zabiegiem powinna być umyta wodą. Przed wizytą i w trakcie trwania cyklu (także między zabiegami) nie powinien spożywać alkoholu i innych używek.

Pacjent powinien zaopatrzyć się w środki do opatrunków w tym gazę, plaster w rolce i podpaski. Środki są potrzebne w razie potrzeby dołożenia opatrunku w domu, po aplikacji pijawek. Hirudoterapeuta wykonuje opatrunek w gabinecie.